ویاگرا یا روشی مفیدتر؟








نیمی از مردان بالای ۴۰ سال، دچار اختلال نعوظ در آلت جنسی‌شان هستند (Erectile Dysfunction) که تاثیر چشمگیری بر روی کیفیت زندگی آنها می‌گذارد. چرا که تکامل، فقط با دو چیز، احساس خوشبختی را در انسان بروز می‌دهد: غذاخوردن و سکس. اختلال نعوظ در مردان(ED)، از ناتوانی در ایجاد و حفظ حالت نعوظ گرفته تا مشکلاتی در انزال و ارگاسم را در بر می‌گیرد.


هر مشکلی در سیستم عروقی، عصبی و هورمونیِ مردان، می‌تواند منجر به ایجاد ED گردد. شایع‌ترین و مهم‌ترین عاملی که باید بلافاصله مورد بررسی قرار گیرد، اختلالات عروقی هستند و ED ممکن است پیشقراولِ یک بیماری قلبی‌عروقی باشد. بیش از نیمی از مردان مبتلا به دیابتِ نوع دو نیز به علت اختلالات عروقی و عصبی، دچار اختلال نعوظ هستند.


سطح کلسترول بالا، HDL پایین، یا سطح تستوسترون پایین در خون و همچنین ابتلا به اضطراب و افسردگی نیز جزو علل مهم ED محسوب می‌شوند.


من از عوامل زیادی که منجر به ED می‌شوند، موارد فوق را پررنگ کردم تا مثل همیشه به کلید طلاییِ «سبک زندگی» برسم.


انتخاب سبک زندگی سالم، چه در مرحله پیشگیری و چه در مرحله درمان، روشی هوشمندانه و کم‌هزینه است:

- ورزش منظم هوازی

- کاهش وزن (حفظ BMI بین ۱۸/۵ الی ۲۵)


- ترک سیگار


مردانی که سبک زندگی فوق را برمی‌گزینند، علاوه بر ارتقاء سطح عملکرد قلبی‌عروقی، اعتماد‌به‌نفس‌شان نیز بیشتر می‌شود و این به کاهش مشکلات روحی‌روانی آنها می‌انجامد. سبک زندگی پرتحرک و پرهیز از عادت‌های غذایی پرخطر، در طولانی‌مدت، باعث بهبود عملکرد جنسی و در نتیجه، رضایت بیشتر از زندگی خواهد شد.




◾️ مصطفی منبری ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
️⁩

نظرات